12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurası Başladı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca
düzenlenen, geleceğin ulaşım ve haberleşme sistemlerinin ele alınacağı 12.
Ulaştırma ve Haberleşme Şurası bugün İstanbul Atatürk Havalimanı C Terminali
Etkinlik Merkezi'nde kapılarını açtı. Açılışta konuşan Ulaştırma ve Altyapı
Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Yerli ve milli uygulamaların ne kadar gerekli
olduğuna çok yakında bir kez daha hep birlikte şahit olduk" dedi.
Karaismailoğlu, Şura kapsamında çok sayıda
ülkeden sektör temsilcilerinin Türkiye'de buluştuğuna işaret ederek, 12.
Ulaştırma ve Haberleşme Şurası çerçevesinde 3 gün boyunca ulaşım ve iletişim
dünyasının kalbinin İstanbul'da atacağını söyledi.
Haberleşme ve ulaştırma sektörlerinin,
küresel dünyada ekonominin temel sütunları arasında yer aldığını belirten
Karaismailoğlu, iletişim ve ulaşım çağının hayli gelişmiş bir safhasının
yaşandığına dikkat çekti.
Bakan Karaismailoğlu, artık ülkelerin
sağlıklı bir iletişim ve ulaşım altyapısına sahip olmadan küreselleşen dünyada
rekabet etmesinin mümkün olmadığını belirterek, "Teknolojinin ilerleme ve
yeniliklerinin, zamanın akışını hızlandırdığı bir bilgi çağında yaşıyoruz.
Artık uzak-yakın, bilinen-bilinmeyen, tanıdık-yabancı gibi kavramlar
anlamsızlaştı, sınırlar şeffaflaştı, karşılıklı etkileşimin önündeki engeller
büyük ölçüde kalktı. Toplumlar, sadece kendilerine sunulanı değil, her alanda
dünyada en iyi olanı, anında talep etmeye başladılar. Birkaç saatlik iletişim
kesintisinin bile toplumda oluşturduğu rahatsızlığa ve yerli ve milli
uygulamaların ne kadar gerekli olduğuna çok yakında bir kez daha hep birlikte
şahit olduk” değerlendirmesinde bulundu.
Bakan
Karaismailoğlu: Ülkelerin İletişim Altyapılarına Yatırım Yapması Şarttır
Karaismailoğlu, “Neticede, şeffaflık,
özgürlük, adalet, hesap verebilirlik ve iyi yönetim artık sadece dünyanın
imtiyazlı bir bölümü için değil, tamamı için geçerli değerler haline dönüştü.
Bunu anlamayan, reddeden, dönüşüme ayak uyduramayan ülkelerin, olayların ve
zamanın arkasında kalacakları da açıktır. Şu tartışmasız bir gerçektir ki,
teknolojiye gem vurmak mümkün değildir. Çünkü bugün hayal edilenler yarının
gerçeklikleridir. Teknolojik gelişmeler, yarının dünyasını bugünkünden çok daha
şeffaf hale getirecek ve hiçbir şeyi dar bölgeler içerisinde bırakmayacaktır.
Ülkelerin dünya ve çağın gereklerine entegre stratejiler dahilinde, ulaşım ve
iletişim altyapılarına yatırım yapması şarttır" diye konuştu.
Bakan Karaismailoğlu, üç kıtanın kesiştiği
noktada bulunan, jeopolitik ve jeostratejik konumuyla Türkiye'nin ulaştırma ve
haberleşme stratejisini, bölgesel ve küresel boyutlarıyla planlanmasının ayrı
bir önem taşıdığına dikkat çekti.
Her şeyden önce, dünya üzerinde bir coğrafi
alanın bölge olarak adlandırılabilmesi için ülkeler ve halklar arasında
iletişim ve etkileşimi mümkün kılacak haberleşme ve ulaşım ağlarının olması
gerektiğini bildiren Karaismailoğlu, Türkiye'nin avantajlı konumuna dikkati
çekerek, konuşmasına şöyle devam etti: "Ülkemiz 4 saatlik bir uçuş ile 1
milyar 650 milyon insanın yaşadığı, 38 trilyon dolar Gayri Safi Milli Hasıla'ya
sahip ve 7 trilyon 45 milyar dolar ticaret hacmi bulunan 67 ülkenin de
merkezindedir. Söz konusu jeostratejik konumumuzdan hareketle, ulaşım ve
iletişim stratejilerimizi küresel ve bölgesel şartlar ışığında yeniden
tanımlamak ve bu stratejileri her daim güncel tutmak Türkiye için
vazgeçilmezdir. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın ifadesiyle
'Siyaset demek, ülke için eser üretmek, millete hizmet etmek demektir.' 19
yıldır bu anlayışla çalışıyor, ulaşım ve iletişim alanında gerçekleştirilen
yatırımlarla çehresi aydınlanan Türkiye'nin gelecek vizyonunu, dünyanın nabzını
tutarak, teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek ve daima entegrasyonu
merkeze koyarak şekillendiriyoruz."
Bakan
Karaismailoğlu: 1915 Çanakkale Köprüsü, Cumhuriyetimizin 100. Kuruluş
Yıldönümünü Sembolize Edecek
Türkiye'de ulaşım ve iletişim alanında
2002'den bu yana yapılan çalışmaları ve gelinen noktayı paylaşan
Karaismailoğlu, “Son 19 yılda Türkiye'nin yıllardır süren ulaşım altyapısı
problemini büyük ölçüde çözdük. Nice dev ulaştırma projelerini tamamladık ve
hizmete açtık. 2003 yılı öncesi mevcut 6 bin 100 kilometre uzunluğundaki bölünmüş
yol ağımızı 28 bin 340 kilometreye çıkardık. Otoyol uzunluğumuzu 3 bin 532
kilometreye ulaştırdık. Osmangazi Köprüsü’nün dâhil olduğu İstanbul-İzmir
Otoyolu’nu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü içeren Kuzey Marmara Otoyolu’nu,
Ankara-Niğde Otoyolu’nu ve Menemen Çandarlı Otoyollarını, Avrasya tünelini
bitirdik. Edirne'den Şanlıurfa'ya kesintisiz otoyol bağlantısı tesis ettik”
bilgisini paylaştı.
Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün
feribotla bekleme süresiyle ve hava durumları nedeni ile çoğu zaman saatler
süren Çanakkale Boğazı'ndan geçiş süresini 6 dakikaya kadar indireceğini
vurgulayarak, "1915 Çanakkale Köprüsü’nün açılışını 18 Mart 2022'de
gerçekleştirerek tüm dünyanın hizmetine sunacağız" ifadesini kullandı.
Şura kapsamında "Milli Ulaşım ve Altyapı
Politikası" vizyonuyla Transporttech Conference, Ulaştırma Bakanları
Yuvarlak Masa Toplantısı, sektör oturumları, ikili görüşmeler ve paneller
gerçekleştirilecek.
Şura'da 55 farklı ülkeden ulaştırma
bakanları ve bakan yardımcılarının yanı sıra sektör profesyonelleri bir araya
geldi.
Şura’nın açılış törenine Ulaştırma ve
Altyapı Bakanlığı Dr. Ömer Fatih Sayan, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu ve Kurul üyeleri katıldı. Etkinlik kapsamında
açılan BTK standında; Milli Monitör Sistemi, Piyasa Gözetim Laboratuvarı, BTK
Veri Merkezi, BTK Akademi, Güvenli İnternet Tırı ve USOM’un tanıtımı dayapıldı.