Yönetim Sistemleri
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
düzenleyici otorite olarak yapmış olduğu düzenleme, yetkilendirme ve denetim
faaliyetlerinde çağdaş bir yönetim sistemi ile hizmet verebilmek için bu alanda
başarısını uluslararası düzeyde kanıtlamış olan Toplam Kalite Yönetimi
felsefesini esas almıştır.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
"Kalite Yönetim Sistemi"ni kurmuş ve Türk Standartları Enstitüsünden
Aralık 2002 tarihinde TS EN ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Standart belgesi
alan ilk özerk Kurum olmuştur.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna Mart 2018 tarihinde Türk Standartları Enstitüsü tarafından TS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Standard belgesi verilmiştir. TS 18001 Standardının TSE tarafından 27.04.2018 tarihinde TS ISO 45001 olarak güncellenmesi nedeniyle Nisan 2021 tarihinde TS ISO 45001:2018 versiyonuna geçilmiştir.
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ | TS ISO 45001 İŞ SAĞLIĞI
VE GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ |
POLİTİKA BTK’nın kalite politikası, bilgi ve iletişim sektöründe; uluslararası norm ve standartlara uygun düzenleme ve denetlemeler yaparak etkin ve sürdürülebilir rekabeti tesis etmek, ilgili tarafların hak ve menfaatlerini korumak ve hizmet kalitemizi sürekli iyileştirmektir. | POLİTİKA Kurumun İSG politikası; Kurum çalışanları ile paydaşlarının sağlığı ile güvenliğini güvence altına almak, yasal şartlara uyan ve yönetim sistemlerinin etkinliğini arttırarak, sürekli iyileşmeyi hedef edinmek, kaynaklarını etkin ve verimli kullanarak faaliyetlerini gerçekleştirmek ile dürüst, ilkeli ve etik değerlere bağlı olmaktır. |
MİSYON Bilgi ve iletişim sektöründe etkin ve sürdürülebilir rekabeti tesis etmek, ilgili tarafların hak ve menfaatlerini koruyarak memnuniyetlerini artırmak ve teknolojik gelişmeleri teşvik etmek suretiyle bilgi toplumuna dönüşümü sağlamaktır. | MİSYON Kurumumuzda iş sağlığı ve güvenliği kültürü, bilinci ve ilkelerinin, çalışanlarımız ve tüm paydaşlarımız tarafından benimsenmesi ve uygulanmasını sağlamaktır. |
VİZYON Bilgi ve iletişim sektöründe ülkemizi; uluslararası ölçekte, etkili, rekabetçi ve yenilikçi bir konuma ulaştırmaktır. | VİZYON Önce insan, önce güvenlik ve sıfır kaza anlayışı ile çalışanlarımızı ve tüm paydaşlarımızı Kurumumuzun en değerli varlığı kabul ederek, daha güvenli ve sağlıklı bir çalışma ortamı oluşturmaktır. |
TS EN ISO 50001 ENERJİ YÖNETİM SİSTEMİ |
POLİTİKA Bilgi ve iletişim sektöründe
ülkemizi; uluslararası ölçekte, etkili, rekabetçi ve yenilikçi bir konuma
ulaştırma vizyonuna sahip olan BTK; ·
Enerji
performansını sürekli olarak iyileştirmek ve yüksek seviyede tutmak için enerji
verimli ürünleri ve hizmetleri tercih eder. ·
Enerjiyi
verimli kullanır, çevreye duyarlı teknolojilerden faydalanır ve bu yaklaşımları
tüm süreçlerine entegre eder. ·
Enerji
kullanımı, tüketimi ve verimliliğine ilişkin yürürlükteki yasal ve diğer
şartlara tam uyum taahhüdünde bulunur. ·
Enerji
verimliliği ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda çalışanlarını ve iş
ortaklarını bilgilendirmek amacıyla eğitim ve farkındalık programları düzenler. ·
Enerji
yönetim sistemi kapsamında belirlenen amaç ve hedeflerin oluşturulması ve
gözden geçirilmesi için bir çerçeve sunar. ·
Enerji
yönetimi faaliyetlerinin uygulanması için gerekli bilgi ve kaynakları
sağlayacağını, enerji performansının ve enerji yönetim sisteminin sürekli
iyileştirilmesini, enerji kullanımı, tüketimi ve verimliliğine ilişkin
yürürlükteki yasal ve diğer şartlara tam uyum sağlayacağını taahhüt eder. |
MİSYON Enerji yönetim sistemini tüm
süreçlerde etkin şekilde uygulayarak; enerji performansını sürekli
iyileştirmek, çevreye duyarlı ve yenilikçi teknolojileri teşvik etmek, yasal
yükümlülüklere tam uyum sağlamak, çalışanlar ve iş ortakları için farkındalık
ve yetkinlik düzeyini artırmak, enerji verimliliği temelli karar alma kültürünü
kurum genelinde yaygınlaştırmak, suretiyle bilgi ve iletişim sektöründe
sürdürülebilirliği güçlendirmek. |
VİZYON Bilgi ve iletişim
sektöründe enerji verimliliğini temel alan, sürdürülebilir ve çevreye duyarlı
uygulamalarla ülkemizi uluslararası düzeyde enerji yönetimi açısından öncü ve
yenilikçi bir konuma ulaştırmak. |
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM KURUMUNUN TEMEL DEĞERLERİ
Tarafsızlık ve Güvenilirlik, Açıklık ve Şeffaflık,
Öngörülebilirlik ve Tutarlılık, Katılımcılık ve Ekip çalışması, Bilime ve
Bilgiye Dayalı olma, Yenilikçilik ve Sürekli iyileştirme, Kaynakların verimli
kullanılması, Toplumsal Sorumluluk ve Duyarlılık ile Son Kullanıcı (tüketici)
Odaklılıktır.