BTK Oyun Maratonu Tamamlandı

BTK Oyun Maratonu Yarışması ve Kristal Piksel Ödül Töreni, ödülleri sahiplerini buldu.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ev sahipliğinde düzenlenen programa, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Fatih Sayan, BTK Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu, kamu ve sektör temsilcileri katıldı.

Bakan Yardımcısı Sayan: Çocuklarımız Teknolojiyi Kullanacak Ama Bağımlı Olmayacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Fatih Sayan konuşma yaptı. Oyun sektörünün önemini vurgulayan Sayan, “Dijital teknolojiler, içerdiği risklerle birlikte pek çok fırsat ve faydayı bizlere bir arada sunuyor. Bu teknolojilerde her geçen gün yeni atılımlar ortaya çıkıyor ve dijital dönüşüm adeta baş döndürücü bir hızla ilerliyor. Endüstri 4.0, nesnelerin interneti, yapay zekâ ve inovasyonun bu denli çok konuşulduğu ve belirleyici olduğu dijital bir çağda, teknolojiye uzak durmak düşünülemez. Önemli olan; bu teknoloji ve gelişmelerin rüzgârına kapılmadan, yönümüzü, hedefimizi belirlemek ve buraya doğru ilerlemek. Tabii bütün bu çabalar, verilen bütün emekler en değerli varlıklarımız olan çocuklarımızın güvenli geleceğe ulaşması için. Çocuklarımız teknoloji ile tanışacak, kullanacak ama asla onun esiri, bağımlısı olmayacak. Bakışımız bu; onları günümüz dünyasına ve geleceğe uygun şekilde yetiştirirken, dijital tehlikelerden de korumak zorundayız” dedi.

Açılış konuşmasını yapan BTK Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu da, “Son yıllarda bilgisayarların hızlanması, cep telefonlarının aktif kullanımı, tablet ve masaüstü bilgisayarların etkin kullanımı ile bireyler hızlı bir şekilde bilgiye ulaşarak var olan bilgilerini çevresiyle rahatlıkla paylaşabilmektedir. Bu iletişim araçlarının internet ortamında aktif kullanımı ile insanlar vakitlerinin çoğunu dijital ortamlarda harcamaktadırlar” dedi.

BTK Başkanı: Dijital Oyunlar İlgi Odağı Haline Geliyor

Başkan Karagözoğlu, “İnsan, hayatının her safhasında hızla yer almaya başlayan dijital ortam vasıtasıyla bilgiye ulaşabilmekte, paylaşım yapabilmekte ve onu depolayabilmektedir. Ayrıca buradan hareketle önceden fiziksel olarak oynanan oyun bugün dijital ortamda yaygın olarak uygulanmaktadır. Dijital oyunlar bugün hayatımızın önemli bir bölümünü kapsıyor. Geleneksel oyun anlayışı ile büyümüş ve dijital teknolojiler ile sonradan tanışmış, “dijital göçmen” olarak tanımlanan insanlar bile günümüzde dijital oyunlar oynuyor. Oynamanın verdiği keyif ve heyecanın yanı sıra oyuna ve oyun nesnelerine ulaşma kolaylığı da dijital oyunları giderek ilgi odağı haline getiriyor” sözleriyle oyunun önemine değindi.

BTK Başkanı: Bilinçlendirme Çalışmaları En Önemli Enstrümanımız

Karagözoğlu BTK’nın konuyla ilgili yaptığı çalışmalara da değinerek, “Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu olarak; internet ile ilgili gelişmeleri takip etmek, sektöre yol gösterici olmak ve yeni politikalar üretmek için sürdürdüğümüz çalışmaların en değerli yönlerinden biri; çocuklarımızın dijital dünyayla kurdukları ilişkiye dair yaptığımız çalışmalar. Çocuklarımızın internetin avantajlarından etkin ve verimli şekilde faydalanmalarını sağlarken, onları risk ve tehditlerden korumanın çeşitli yollarını bulmak, güvende olmalarını sağlamak için çalışıyoruz. Kurum olarak bugüne kadar konu ile ilgili birçok çalışma yaptık. En az internet kadar hızlı büyüyen, fırsatları ve riskleri ile birlikte gündem oluşturan bir alan olarak karşımıza çıkan “dijital oyunlar” ise son senelerde önem verdiğimiz bir konu. Bilinçlendirme çalışmaları, bu alandaki en önemli gücümüz ve enstrümanımız. Bu kapsamda; dijital oyunların olumlu ve olumsuz yönleri ile birlikte mobil ve web platformunda oynanan oyunların analizlerini yapmaya başladık. Böylelikle oyunların riskleri konusunda toplumda ve özellikle ailelerimizde bir farkındalık oluşturmayı amaçladık. Tehlike ve tehditlerden kurtulmanın yanı sıra, oyun dünyasının getirdiği fırsatları, çocuklarımıza katabileceği vizyonu ortaya çıkarmak için de çalışıyoruz. Çocuk ve gençler için görsel dikkat, kıyas yeteneği, hızlı ve doğru karar alma, stratejik düşünme ve analiz, yüksek konsantrasyon, olasılıkları hesaplama, mantığını etkili bir şekilde kullanma, planlı hareket etme gibi konularda destekleyici eğitsel dijital oyunlar üzerine çalışmalarımızı başlattık. Bununla birlikte okullarda kullanılmak üzere öğrencilerin sosyal sorumluluk ve araştırma yeteneklerini geliştirici bir oyunlaştırma projesi üzerindeki çalışmalarımızda da sonlara yaklaştık” dedi.

Dijital oyunlar konusunda yapılan etkinliklere de değinen Karagözoğlu, “Dijital oyunlar konusunda çeşitli etkinlikler de yaptık. Daha önce Çocuk ve Bilgi Güvenliği Derneği ile birlikte dijital oyunlar temalı bir kongre ile birlikte çalıştay ve sempozyumlar yaptık. Şimdi de Kurumumuzun ev sahipliği ve koordinasyonunda Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED), ODTÜ ve ATOM ile işbirliği içeresinde 18-19-20 Aralık 2018 tarihlerinde "Eğitici Oyunlar"  temalı  "Oyun Maratonu Yarışmasını” düzenledik. Türkiye’de kısa sürede eğitici temalı özgün dijital oyun geliştirilmesini amaçlayan "BTK Oyun Maratonu", 18 yaşından büyük dijital oyun geliştirme konusuna ilgi duyan her kesimden insana kucak açtı. 42 saat süren yarışmada dereceye giren katılımcılar bugün burada Türkiye’nin alanında tek video oyun ödül töreni olan "Kristal Piksel" ödül töreninde ödülleriyle buluşacaklar” şeklinde konuştu.

Konuşmaların ardından 42 saat süren maratonu kazanan gruplara ve Kristal Piksel Ödül Töreni’nin kazananlarına ödülleri teslim edildi.

Fotoğraflar