BTK Oyun Maratonu Tamamlandı
BTK Oyun Maratonu Yarışması ve Kristal
Piksel Ödül Töreni, ödülleri sahiplerini buldu.
Bilgi
Teknolojileri ve İletişim Kurumu ev sahipliğinde düzenlenen programa, Ulaştırma
ve Altyapı Bakanlığı Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Fatih Sayan, BTK Başkanı Ömer
Abdullah Karagözoğlu, kamu ve sektör temsilcileri katıldı.
Bakan
Yardımcısı Sayan: Çocuklarımız Teknolojiyi Kullanacak Ama Bağımlı Olmayacak
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bakan
Yardımcısı Dr. Ömer Fatih Sayan konuşma yaptı. Oyun sektörünün önemini vurgulayan
Sayan, “Dijital teknolojiler, içerdiği
risklerle birlikte pek çok fırsat ve faydayı bizlere bir arada sunuyor. Bu
teknolojilerde her geçen gün yeni atılımlar ortaya çıkıyor ve dijital dönüşüm
adeta baş döndürücü bir hızla ilerliyor. Endüstri 4.0, nesnelerin interneti,
yapay zekâ ve inovasyonun bu denli çok konuşulduğu ve belirleyici olduğu
dijital bir çağda, teknolojiye uzak durmak düşünülemez. Önemli olan; bu teknoloji
ve gelişmelerin rüzgârına kapılmadan, yönümüzü, hedefimizi belirlemek ve buraya
doğru ilerlemek. Tabii bütün bu çabalar, verilen bütün emekler en değerli
varlıklarımız olan çocuklarımızın güvenli geleceğe ulaşması için. Çocuklarımız
teknoloji ile tanışacak, kullanacak ama asla onun esiri, bağımlısı olmayacak.
Bakışımız bu; onları günümüz dünyasına ve geleceğe uygun şekilde yetiştirirken,
dijital tehlikelerden de korumak zorundayız” dedi.
Açılış
konuşmasını yapan BTK Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu da, “Son yıllarda
bilgisayarların hızlanması, cep telefonlarının aktif kullanımı, tablet ve
masaüstü bilgisayarların etkin kullanımı ile bireyler hızlı bir şekilde bilgiye
ulaşarak var olan bilgilerini çevresiyle rahatlıkla paylaşabilmektedir. Bu
iletişim araçlarının internet ortamında aktif kullanımı ile insanlar
vakitlerinin çoğunu dijital ortamlarda harcamaktadırlar” dedi.
BTK
Başkanı: Dijital Oyunlar İlgi Odağı Haline Geliyor
Başkan Karagözoğlu, “İnsan, hayatının her
safhasında hızla yer almaya başlayan dijital ortam vasıtasıyla bilgiye
ulaşabilmekte, paylaşım yapabilmekte ve onu depolayabilmektedir. Ayrıca buradan
hareketle önceden fiziksel olarak oynanan oyun bugün dijital ortamda yaygın
olarak uygulanmaktadır. Dijital oyunlar bugün hayatımızın önemli bir bölümünü
kapsıyor. Geleneksel oyun anlayışı ile büyümüş ve dijital teknolojiler ile
sonradan tanışmış, “dijital göçmen” olarak tanımlanan insanlar bile günümüzde
dijital oyunlar oynuyor. Oynamanın verdiği keyif ve heyecanın yanı sıra oyuna
ve oyun nesnelerine ulaşma kolaylığı da dijital oyunları giderek ilgi odağı
haline getiriyor” sözleriyle oyunun önemine değindi.
BTK
Başkanı:
Bilinçlendirme Çalışmaları En Önemli Enstrümanımız
Karagözoğlu BTK’nın konuyla ilgili yaptığı
çalışmalara da değinerek, “Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu olarak;
internet ile ilgili gelişmeleri takip etmek, sektöre yol gösterici olmak ve
yeni politikalar üretmek için sürdürdüğümüz çalışmaların en değerli yönlerinden
biri; çocuklarımızın dijital dünyayla kurdukları ilişkiye dair yaptığımız
çalışmalar. Çocuklarımızın internetin avantajlarından etkin ve verimli şekilde
faydalanmalarını sağlarken, onları risk ve tehditlerden korumanın çeşitli
yollarını bulmak, güvende olmalarını sağlamak için çalışıyoruz. Kurum olarak
bugüne kadar konu ile ilgili birçok çalışma yaptık. En az internet kadar hızlı
büyüyen, fırsatları ve riskleri ile birlikte gündem oluşturan bir alan olarak
karşımıza çıkan “dijital oyunlar” ise son senelerde önem verdiğimiz bir konu. Bilinçlendirme
çalışmaları, bu alandaki en önemli gücümüz ve enstrümanımız. Bu kapsamda;
dijital oyunların olumlu ve olumsuz yönleri ile birlikte mobil ve web
platformunda oynanan oyunların analizlerini yapmaya başladık. Böylelikle
oyunların riskleri konusunda toplumda ve özellikle ailelerimizde bir
farkındalık oluşturmayı amaçladık. Tehlike ve tehditlerden kurtulmanın yanı
sıra, oyun dünyasının getirdiği fırsatları, çocuklarımıza katabileceği vizyonu
ortaya çıkarmak için de çalışıyoruz. Çocuk ve gençler için görsel dikkat, kıyas
yeteneği, hızlı ve doğru karar alma, stratejik düşünme ve analiz, yüksek
konsantrasyon, olasılıkları hesaplama, mantığını etkili bir şekilde kullanma,
planlı hareket etme gibi konularda destekleyici eğitsel dijital oyunlar üzerine
çalışmalarımızı başlattık. Bununla birlikte okullarda kullanılmak üzere
öğrencilerin sosyal sorumluluk ve araştırma yeteneklerini geliştirici bir
oyunlaştırma projesi üzerindeki çalışmalarımızda da sonlara yaklaştık” dedi.
Dijital
oyunlar konusunda yapılan etkinliklere de değinen Karagözoğlu, “Dijital oyunlar
konusunda çeşitli etkinlikler de yaptık. Daha önce Çocuk ve Bilgi Güvenliği
Derneği ile birlikte dijital oyunlar temalı bir kongre ile birlikte çalıştay ve
sempozyumlar yaptık. Şimdi de Kurumumuzun ev sahipliği ve koordinasyonunda
Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED), ODTÜ ve ATOM ile işbirliği
içeresinde 18-19-20 Aralık 2018 tarihlerinde "Eğitici Oyunlar" temalı
"Oyun Maratonu Yarışmasını” düzenledik. Türkiye’de kısa sürede
eğitici temalı özgün dijital oyun geliştirilmesini amaçlayan "BTK Oyun
Maratonu", 18 yaşından büyük dijital oyun geliştirme konusuna ilgi duyan
her kesimden insana kucak açtı. 42 saat süren yarışmada dereceye giren katılımcılar
bugün burada Türkiye’nin alanında tek video oyun ödül töreni olan "Kristal
Piksel" ödül töreninde ödülleriyle buluşacaklar” şeklinde konuştu.
Konuşmaların ardından 42 saat süren maratonu kazanan gruplara ve Kristal
Piksel Ödül Töreni’nin kazananlarına ödülleri teslim edildi.